joi, 15 martie 2012

Varianta romaneasca a unei retete indiene mancata la austrieci, cu nume italienesc SAU Curry rosu cu pui si ardei gras

Se facea ca eram cu barbati-miu in Eisenstadt si mi-am comandat eu o tocana de pui cu ardei gras , cu nume italienesc dar pretentii austriece, si nimic nu mai fu la fel. Skip skip, next next, ajunsi acasa, mi-am dat seama ca eu habar n-aveam ce sa fac cu pasta de curry rosu pe care o rapisem din Mega , asa ca am zis sa incropesc un curry , plecand de la varianta aia austriaca a unei tocane cu nume de ciociolina, si a iesit ce se vede mai jos.

Adevarul este ca habar nu am daca asta e reteta de curry. Adica, sigur nu e, dar pentru ca are si curry, am decis eu sa-i spun asa, na! Acum , sper sa nu se sesizeze frun scrupulos si sa-mi bata obrazul , ca mutilez ideea si conceptul si sentimentul de curry, ca zau ca n-are rost. Blogul meu, curry-ul meu. Voila:



INGREDIENTE:

- 1kg carne (pui, porc,vita)
- zeama si coaja de la o limeta (sau lamaie, daca nu gasiti limeta) - pentru variantele cu pui sau vita
- 1 ceapa uscata (mare)
- 1 kg ardei gras (rosu, galben, verde)
- 2 rosii mari, taiate cubulete, sau o conserva cu rosii cuburi
- 2 lingurite pasta de curry rosu
- 2 lingurite praf de curry
- Sare
- piper
- ½ lingurita fulgi de chili (optional si dupa gust,ofcors)
- 50 gr unt sau ulei vegetal
- 1 ceasca cu apa
- Patrunjel
- Coriandru

PROCES TEHNOLOGIC

1. Carnea curatata si spalata se pune la marinat timp de 20-30 minute in sucul de limeta, alaturi de coaja acesteia. Intre timp, curatati ceapa si ardeii grasi, avand grija sa tocati ceapa marunt iar ardeii in cuburi mai maricele (cam 2x2cm).

2. In vasul in care veti pregati mancarea, topiti untul/incalziti uleiul si rumeniti rapid carnea, timp de 2-3 minute pe fiecare parte. In stadiul asta nu vrem decat sa “sigilam” sucurile in carne si sa ii dam o crusta frumoasa.

3.Puneti carnea deoparte, intr-un vas acoperit, si caliti ceapa in grasimea rezultata, adaugand cele doua lingurite de pasta de curry, praful de curry si fulgii de chilli. Inabusiti la foc mic, timp de 5-10 minute, pana cand ceapa devine translucida iar curry-ul s-a “prajit” (vrem sa isi elibereze aromele, nu sa aiba sosul gust de praf de la borcan, right? ).

4. Adaugati ardeiul gras, rosiile cuburi, puiul si o ceasca cu apa, si lasati sa fiarba la foc molcom, timp de 45 de minute (25 minute cu capac, 20 minute de fara capac:D).
Adica pana arata cam asa:


5. Daca ati rezistat pana acum, asta ar fi momentul sa gustati sosul si sa-l dregeti de sare si piper, dupa gust.
Trantiti-i si o legatura de patrunjel si/sau coriandru proaspat in cap, si gata!

Et voila! Pseudo curry-ul meu italiano-austriaco-romano-indian este gata.


Noi l-am mancat (pentru ca nu “servim” mancarea, da?- asta daca nu cumva servim pe altii ;;) ) alaturi de o portie de orez basmati ( 1 ceasca orez, 2 de apa, sare, un varf de lingurita de curcuma sau turmeric, pentru culoare, se fierbe la foc mic, cu capac, pana absoarbe tot lichidul-pampam).

Ia zi, Hazband, fu bun?

5 comentarii:

  1. sa-l lasam intai pe el sa comenteze si dup-aia sa sarim si noi?

    RăspundețiȘtergere
  2. pana comenteaza el, apune soarele! :)) e ocupat cu lista de cumparaturi, asa ca percuteaza mai greu:P da-i inainte cu comentariile :P

    RăspundețiȘtergere
  3. deci: da de ce ati mancat voi italieneste la Eisendstadt?!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru ca nevasta-sa, in speta je, mai avea putin si facea moarte de om si rupere de capete, din raison de foame!
      Asa ca ne-am asezat la o terasa, el si-a luat un snitzel, decent, eu am frut ceva cu pui, aia mi-a sarit in ochi, na...aia e :))

      Ștergere
  4. tu esti ca Jamie Oliver, cand te uiti ce usor le invarte pe toate din varful degetelor, zici: phfui, ce simplu pot sa fac si eu ..... dar nu, si nu.

    dovada sta clafutiul care n-a fost mancabil si am curatat juma de ora la tava.

    deci n-ar fi rau sa bagi un disclaimer in josul paginii: "atentie, numai pentru profesionisti" sau "afonii sa se abtina":)

    RăspundețiȘtergere